Service staat voorop bij EP:Beute

Steenwijk - ‘Wat kunnen wij nog meer doen om consumenten tevreden te stellen, zodat ze naar het centrum van Steenwijk komen?’ is een vraag die Sebastiaan Beute van EP:Beute zichzelf voortdurend stelt.

Met wij bedoelt hij niet alleen zijn eigen elektrowinkel, maar ook de ander winkels in de binnenstad van Steenwijk. ‘Ik ben blij dat Action hierheen komt en dat Aldi naar het voormalige pand van de Edah verhuist, dat is goed voor de stad,’ vindt Sebastiaan. Ook is hij blij dat er nu duidelijkheid is over Eeserwold. Dat biedt volgens hem meer ruimte aan lokale initiatieven. Sebastiaan merkt ook dat de evenementen die in het centrum plaatsvinden veel mensen trekken. ‘Ik hoop dat die naast de vele toeristen ook de Steenwijkers aanspreken.’

Om de wensen van de eigen klanten goed in beeld te krijgen, belt medewerker Ellie iedere klant die een aankoop heeft gedaan na een maand op. ‘Wij vragen of het product bevalt, of er nog vragen zijn en hoe hij of zij onze service heeft ervaren.’ Dit is volgens Sebastiaan een unieke aanpak, die geen enkele andere grote elektronicaketen hanteert. ‘Als je alleen naar de reacties op sociale media kijkt, krijg je een verkeerd beeld. Daar uiten vooral klanten zich die heel positief of heel negatief zijn. Van mensen die daar tussenin zitten hoor je zo niets.’

In tegenstelling tot internetwinkels kan EP: Beute de werking van producten aan klanten demonstreren. ‘Bij ons kun je horen, voelen, zien en proeven,’ zegt Sebastiaan daarom. ‘We zijn enthousiast over onze producten en dat merkt de klant. Bestellen gaat bij ons net zo snel en gemakkelijk, maar wie na aankoop nog een vraag heeft of een storing wil melden, heeft hier altijd een plek om naar terug te gaan. Het verschil zit hem in service!’