Lekker met het gezin op pad met de T3 camperbus

Inwoners van Steenwijkerland geven een inkijkje in hun dagelijks leven in de vorm van een dagboek. Wat doen zij en wat houdt hen bezig? Deze week Nathalie den Besten, 36 jaar, moeder van 2 kinderen en partner van Marco. In het dagelijks leven fotograaf en veel in de natuur te vinden.

Woensdag 13 mei

We starten rustig op vandaag. De kinderen zijn nog wat moe van hun ‘eerste’ schooldag gisteren. Na het ontbijt mogen ze aan de slag met het thuiswerk. Daar zijn we al ingegroeid na al die weken.

Kledingkasten opruimen staat ook op de planning. Want mijn zoon heeft even een groeispurt gehad de afgelopen weken.

De kinderen gingen in de middag spelen. Voornamelijk buiten, maar er werd ook een mega spoor gemaakt door de hele woonkamer.

In de avond, wanneer de kinderen op bed liggen, kan ik aan het werk. Albums afmaken en fotoreportages versturen. Na een heerlijk warme douche, met mijn boek nog in mijn handen, heerlijk in slaap gevallen.

Donderdag 14 mei

We starten de dag met 2 verdrietige kinderen. Helaas kan de tennisles, waar ze zo'n zin in hadden, niet doorgaan. Maar het belooft lekker weer te worden, dus ik beloof ze een mooie wandeling deze middag.

Maar eerst gaan we schoolwerk maken. Net na de middag worden de tassen ingepakt, drinken en wat lekkers en ook de camera's mogen niet ontbreken.

Onderweg naar Frederiksoord, want ze zijn benieuwd hoe het met de kas is. Beide met eigen camera in de aanslag betreden we het terrein van de voormalige tuinbouwschool. Daar bloeit van alles. Vele foto's worden gemaakt door zowel de kinderen als ik.

Bij de kas aangekomen, blijkt deze half dichtgetimmerd te zijn en weer deels in gebruik genomen. De kinderen zijn wat teleurgesteld. We besluiten een wandeling over het terrein te maken. Bij een prachtige klimboom zijn ze de kas alweer vergeten en klimmen ze de boom in. Na de boom wandelen we over de rest van het terrein en sluiten, zoals altijd als we hier zijn, af bij de schommel.

Nadat ik de ingredienten voor het avondeten naar manlief heb geappt is het tijd om naar huis te gaan. Want vanavond komt de kapster ons eindelijk verlossen van ons corona kapsel.

Vrijdag 15 mei

De kinderen mochten weer naar school vandaag. Daar hadden ze dan ook weer ontzettend veel zin in. En alhoewel ik er begin van deze week nog niet zo aan kon wennen, vond ik het vandaag wel even fijn.

Het huis even weer netjes maken. De voortuin weer onkruidvrij gemaakt en de achtertuin opgeruimd.

Na schooltijd mochten de kinderen bij opa en oma op bezoek. Wat vinden de kinderen dat fijn. De eerste weken hebben ze hun opa's en oma's praktisch niet gezien.

's Avonds was het opblijfavond. Dat betekende legomasters terugkijken en chippies eten.

Zaterdag 16 mei

Scouting! Dochterlief was heel blij, want ze mocht weer naar scouting.

Fijn dat het ‘normale’ leven voor de kinderen langzaamaan en aangepast weer wat opstart. Terwijl Fenna naar scouting was, gingen Marco en Dinand de T3 camperbus opruimen en schoonmaken. En ik ging ondertussen aan het werk. Vandaag mocht ik 2 kindjes in fine art stijl fotograferen.

In de middag gingen we de bus reorganiseren, want komende week gaan we een lang hemelvaartweekend naar Texel. Uiteraard aangepast en zelfvoorzienend. Dat waren we nog niet, maar zijn we nu wel. We hebben er sinds afgelopen week een omkleedtentje en chemisch toilet bij. Omdat de camping, die we een half jaar geleden al geboekt hadden, toch open mag, maar het toiletgebouw nog op slot zit, hebben we onze eigen oplossing bedacht.

De rest van de dag hebben we in en rond huis doorgebracht. Beetje opruimen en lekker buiten spelen.

Zondag 17 mei

Toerdag! Sinds de coronamaatregelen van kracht zijn, gaan we iedere zondag toeren met onze bus. We stoppen dan op plaatsen waar (bijna) niemand is. Daar eten we dan een broodje of maken we een wandeling.

Vandaag deden we Drenthe aan. We reden via allemaal binnendoorwegen. Genietend van de mooie omgeving. De kinderen beide met eigen mp3 speler in hun eigen bubble.

In het plaatsje Drijber vonden we een prachtig verlaten plekje waar we een broodje en een kopje soep konden eten. Dat is het voordeel van een camper.

Daarna door naar Gasteren. Daar maakten we een wandeling in de Gasterse Duinen van 5 km. Die we afsloten met een lekker ijsje (ook dit is de afgelopen weken traditie geworden). Om vervolgens weer naar huis te rijden via de Smildervaart.

Thuis pizza in de oven voor de kinderen en een heerlijke salade voor ons. Om tijdens het eten Legomasters terug te kijken.

Morgen start de ‘normale week’ weer. Dus op tijd naar bed.

Maandag 18 mei

De start van een nieuwe week. Die begonnen we met schoolwerk.

Rekenen, taal en spelling voor onze 9 jarige en aan de slag met letters voor onze 5 jarige.

Nadat het schoolwerk klaar was, maakten we een wandeling in het park. Beide kinderen voorzien van camera. En we hadden mazzel. De bonte specht hing aan de houten brug. Helaas had ik niet de juiste lens om hem goed vast te kunnen leggen. Maar we hebben genoten van het moment.

Eenmaal thuis was het tijd voor lunch. Een bakje groentesoep in de tuin.

Na de lunch konden de kinderen nog buitenspelen. Waarbij de schommel favoriet blijft. Om 3 uur was het tijd voor tennis. Wat zijn de kinderen blij dat dit vandaag door kon gaan. De tennisles gaf mij weer even de gelegenheid om boodschappen te doen.

De tennisles zorgde ervoor dat de kinderen goed moe waren, dus na het eten douchen en lekker naar bed. Morgen weer naar school.

En dan nog 1 nachtje slapen... dan even 5 dagen genieten op Texel.

Dinsdag 19 mei

Yeah. Schooldag. De kinderen vinden het zo fijn dat ze weer naar school mogen. En het geeft mij ook weer de gelegenheid om rustig wat dingen te kunnen doen.

Terwijl de kinderen naar school zijn, begin ik met het inpakken van de tassen. Warme kleding en zomerse kleding. Camera, filters, statief. Camera's van de kinderen. En natuurlijk een goed boek.

Ook nog een aantal fotoklussen op de pc doen en dan gaat deze uit.

Wanneer de kinderen thuis zijn gaan we even wat eten en drinken in de tuin en spelen we daar.

We vinden het zulk lekker weer, dat we besluiten dat we willen barbecuen. De kinderen blijven even in de auto zitten, terwijl ik de boodschappen haal.

Marco kan deze verrassing wel waarderen als hij thuis komt. Mooie start van deze minivakantie.

Na het eten de persconferentie kijken en ik maak mij klaar voor een Kindereiland vergadering. Helaas weten we nog niet of het door kan gaan. We hopen het van harte.

Eenmaal thuis, nog snel Greys Anatomy terugkijken en dan naar bed! Want morgen... gaan we fijn naar Texel.

Benieuwd waar wij allemaal heen gaan net onze T3 bus? Je kunt ons volgen via instagram: www.instagram.com/rodevwbus