Kornelis Caps & Closures weer 3 jaar hoofdsponsor van Kopje Cultuur

Rechts Gerben de Boer (Algemeen directeur Kornelis Caps & Closures) en links Luc Greven (voorzitter Kopje Cultuur). Foto: Aangeleverd
Kornelis is al vele jaren hoofdsponsor van Kopje Cultuur, het grote cultureel festival dat jaarlijks in het tweede weekend van september in Steenwijk georganiseerd wordt. De naam ‘Kornelis’ zal aan Kopje Cultuur gekoppeld worden bij de promotie van het festival: Kornelis Kopje Cultuur.
‘Voor iedereen toegankelijk’
Vanuit de maatschappelijk verantwoord ondernemen gedachte sponsort Kornelis Caps & Closures lokale evenementen in de regio van Steenwijk, die voor een breed publiek toegankelijk zijn. „Wij kiezen voor een evenement dat voor alle inwoners van Steenwijk (en omgeving) toegankelijk is. Op die manier willen wij aangeven onderdeel van de samenleving te zijn en iets te willen betekenen voor de lokale bevolking”, zegt algemeen directeur Gerben de Boer.
Kopje Cultuur is een (grotendeels) gratis festival voor de bezoekers. De organisatie wil cultuur voor iedereen toegankelijk maken. Om de kosten te dekken wordt een beroep gedaan op het lokale bedrijfsleven, particuliere donateurs, subsidies van de gemeente Steenwijkerland en de provincie Overijssel en donaties van diverse fondsen.
Forse opgave
Luc Greven, de voorzitter van het bestuur van Kopje, geeft aan dat het telkens een forse opgave is om de kosten te dekken: „We zijn dolgelukkig met een hoofdsponsor als Kornelis. Dat is een vaste basis voor de begroting. Maar we kunnen Kopje Cultuur alleen organiseren als veel lokale bedrijven meedoen. Dit jaar zit de inflatie tegen, alles is duurder: optredens, techniek, podia, etcetera. Gelukkig heeft Kopje Cultuur veel vrienden die bijdragen. Wij komen binnenkort weer bij ze langs, met de pet in de hand.”
Kornelis Caps & Closures produceert al meer dan 80 jaar doppen en sluitingen voor vele producten over de hele wereld. Kornelis zal haar expertise ook inzetten voor de promotie van Kornelis Kopje Cultuur.