'Op een lege maag kun je niet leren': gezamenlijke inzamelingsactie van Albert Heijn en Voedselbanken Nederland

De te doneren producten staan in de winkel bij elkaar gegroepeerd. Foto AH beeldbank
Directeur marketing & communicatie Johan van der Zanden van Albert Heijn: „Vanuit onze missie ‘Samen beter eten bereikbaar maken. Voor iedereen.’ geloven we erin dat we een gezondere leefstijl voor iedereen mogelijk kunnen maken. Helaas is beter eten niet voor iedereen in Nederland vanzelfsprekend en daarom werken wij samen met Voedselbanken Nederland. Vandaag start de inzamelingsactie ‘Op een lege maag kun je niet leren’. Dit is een van de initiatieven van ons Voor Elkaar-programma waarmee wij samen met onze maatschappelijke partners, klanten en medewerkers anderen helpen.”
„Geen enkel kind zou met een lege maag naar school mogen gaan. Producten die klanten kunnen doneren zoals pindakaas, een mueslireep, rijstwafels of ananas stukjes staan bij elkaar gegroepeerd in de winkel zodat het makkelijk is om de producten uit te zoeken. Dit keer kunnen klanten die online hun boodschappen doen ook doneren, door 1 euro toe te voegen aan het winkelmandje.”
Leo Wijnbelt, Bestuursvoorzitter van Voedselbank Nederland is blij met de actie. „In Nederland leven meer dan 1 miljoen mensen onder de armoedegrens en hebben onvoldoende geld voor een dagelijkse voedzame maaltijd. Voedselbanken Nederland helpt wekelijks 120.000 mensen aan een goed gevuld voedselpakket. Donaties zijn zeer welkom en hard nodig. Ik wil iedereen, mede dankzij alle 13.000 vrijwilligers: hartelijk bedanken.”
Kijk voor meer informatie op ah.nl/voorelkaar en www.voedselbanken.nl