Brand in de keuken; bewoner komt met schrik vrij

De brandweer kon de rook uit de keuken blazen. Foto Compact Media

Politie en brandweer kregen zondagavond even voor half zeven een melding van een woningbrand aan de Oldemarktseweg binnen. De bewoner kon gelukkig veilig de woning verlaten, wel werd hij door het aanwezige ambulancepersoneel gecontroleerd op rookinhalatie. De man hoefde niet verder behandeld te worden en werd bij de buren opgevangen.

Bij aankomst van de brandweer van Steenwijk en Oldemarkt bleek de woning nog vol rook te staan. In de woning was er sprake van een keukenbrand, waarbij een pannetje vlam had gevat en de vlammen waren overslagen op de afzuiging. De brand in de afzuiging is door de brandweer geblust. Met behulp van een overdrukventilator werd de rook uit de woning geblazen, de brandweer heeft vervolgens metingen verricht om de woning vrij te kunnen geven.

Nieuws

menu