Familiebedrijf PLUS ter Schure blijft inzetten op persoonlijke service, ook bij het boodschappen thuis bezorgen; een kijkje achter de schermen

Willem ter Schure zet in op persoonlijke service bij het bezorgen. Foto: Foto Sieb van der Laan
Het bezorgen van boodschappen gebeurt natuurlijk al vele jaren. „Op zich is dat geen opzienbarend nieuws, maar waarin wij onderscheidend willen zijn ten opzichte van andere supermarkten en bezorgbedrijven, is dat wij van oudsher een familiebedrijf zijn en wij persoonlijk contact met onze klanten belangrijk vinden. Ook wat betreft het bestellen en thuis bezorgen van hun boodschappen.”
„Sterker nog, mijn ouders hadden een winkelwagen waarmee de boodschappen bij de mensen thuis werden gebracht. Later namen zij de supermarkt over en kwamen de klanten naar de supermarkt. Maar door de tijd heen heeft boodschappen thuis bij de mensen brengen zich opnieuw ontwikkeld. Ik vind dat een mooie cirkel binnen ons familiebedrijf. Wij bezorgen nog steeds graag de boodschappen bij de mensen thuis, maar we bezorgen nu op de hedendaagse manier, met gebruikmaking van de modernste technieken en met onze eigen vertrouwde medewerkers. Wij blijven met onze klanten in contact. Bijvoorbeeld door even te bellen of te appen als een bepaald artikel op dat moment niet voorradig is.”
Achter de schermen bij de bestelservice
„De boodschappenbestelservice is achter de schermen best een hele operatie en daarom is het een eigen afdeling binnen onze winkel. We hebben een vaste groep medewerkers die persoonlijk de bestellingen in de winkel verzamelt, ook op de brood- en de versafdeling, en we hebben een aparte groep voor het bezorgen. En dat kan ook heel snel. Onze Expres Service levert de boodschappen al 2 uur na bestelling. Dat kan alleen als je lokaal werkt. Voor het bestellen, verzamelen en brengen van de boodschappen maken we gebruik van de nieuwste technische hulpmiddelen, zoals de website en app van PLUS.nl en routesoftware. Dat zijn handige hulpmiddelen die ons enorm helpen. Via onze website PLUS.nl kun je een eigen account aanmaken en daarmee gemakkelijk alle boodschappen bestellen. Dat kan ook voor zakelijke klanten, bijvoorbeeld voor bedrijfslunches. Als de bestelling binnen is, loopt de verzamelploeg een bepaalde looproute die het systeem op volgorde door de winkel aangeeft. Bij het bestelde artikel gaat bij het betreffende schap een lampje knipperen, zodat precies duidelijk is waar het ligt. Zo gaat verzamelen lekker snel en gemakkelijk.”
Acties
PLUS ter Schure heeft voor nieuwe klanten actie met vier keer gratis thuis bezorgen. „Maar ook voor onze vaste klanten hebben we regelmatig acties en aanbiedingen, dus het blijft aantrekkelijk en gemakkelijk om je boodschappen thuis te laten bezorgen of bij ons ophaalpunt op te halen wanneer het je zelf het beste uitkomt!”