Nieuwe promotiecampagne Nationaal Park Weerribben-Wieden gaat landelijk: radioreclame, digitale borden langs de snelwegen, een nieuw magazine, buitenreclame, nieuwe folders
Boterbloemen bij molen De Wicher. Staatsbosbeheer
Hiermee wil Nationaal Park Weerribben-Wieden bezoekers verleiden meerdere dagen, ook in het voor- of najaar, op bezoek te komen in dit prachtige gebied.
„Bij het opzetten en uitwerken van deze campagne hebben we een aantal scherpe keuzes moeten maken”, zegt gebiedsontwikkelaar Nicolette Bolté en communicatiestrateeg Herald Nobel. “Je kunt wel zeggen: ‘iedereen is onze doelgroep’, maar dan schiet je met hagel op een hele grote groep. Daarom hebben we gekozen voor een slimme campagne die zich voornamelijk richt op de ‘kwaliteitsbezoeker’. De bezoeker die komt voor de pracht van de natuur of het vele erfgoed.”
„Giethoorn is natuurlijk iconisch en bekend over de hele wereld. Maar ook Weerribben-Wieden, Steenwijk Vestingstad, de handelsplaatsen langs de voormalige Zuiderzee en het hoge land, vanaf het Eeserveld via Paasloo tot Oldemarkt en rond Vollenhove zijn het bezoeken meer dan waard. Met deze campagne gaan we Nederland, en daarna ook de rest van de wereld, laten zien wat wij al lang weten: dit gebied is uniek”, lichten Nicolette Bolté en Herald Nobel toe.
Eigenzinnig en hartelijk
De afgelopen weken is met stakeholders uit het gebied, zoals bewoners, natuurorganisaties, ondernemers en Steenwijk Vestingstad, ook gewerkt aan het aanscherpen van de merkidentiteit. „Daaruit kwam naar voren dat ons gebied goed te typeren is als eigenzinnig en hartelijk. Met dat profiel kan Nationaal Park Weerribben-Wieden zich sterk onderscheiden ten opzichte van andere gebieden.”
De presentatie is op woensdag 5 april van 8.00 tot 10.00 uur in De Meenthe in Steenwijk. Ondernemers, erfgoedaanbieders of wie activiteiten in het gebied organiseert, kan zich aanmelden voor de presentatie via https://aanmelding-npweerribbenwieden.nl/lancering-gebiedspromotiecampagne-2023/